Vánoce, Vánoce přicházejí....

03.12.2009 18:55

Nevím, jak to máte Vy, ale odhaduji, že úplně stejně jako já. Stále v jednom kole. Ústředním pojmem mých dnů se stal spěch, shon, intenzívní pocit, že jsem nestihla vše, co jsem chtěla ( s odstupem vidím, že jsem toho po sobě chtěla tolik, že to ani jeden člověk v daném existujícím časoprostoru stihnout nemůže). Když se podívám na kalendář, jímá mě hrůza. Advent v plném proudu a já dosud nezačala péct, dárky nikde a o úklidu ani nemluvím.A tak jsem přímo uvítala malé zastaveníčko u besedy zvané " OD ADVENTU DO VÁNOC". Děti také neb z českého jazyka si procvičovaly tak akorát vyjmenovaná a příbuzná slova slova typu...obyčej, třpytit se, vyzdobit apod., matematiku vzdáleně připomínalo snad jen odpočítávání dní do  toho Štědrého a to, jak jistě uznáte, byla matematika nanejvýš příjemná.

V rámci besedy se děti dozvěděly, které důležité dny vánočním svátkům předchází a které zvyky s sebou nesou. Vyzkoušely si nejrůznější činnosti od věštění, přes výrobu svíčky až po chytání kaprů či odlévání olova. Závěr patřil skořápkovým lodičkám.V lavoru s vodou ,jak ve vlnách rozbouřeného moře , vzdorovaly potopení a děti je svým ostřížím zrakem sledovaly-každý tu svou.

Beseda se vyvedla, děti byly spokojeny. Jistě Vám, plny zážitků, doma vše barvitě vylíčily.

Fotografie ( bohužel pouze mobilem, tedy kvality ne příliš vysoké ) můžete prohlížet ve fotogalerii.

—————

Zpět